Rólam

Azt tapasztalom, hogy az emberi működés finom szövetét csak tapintattal, figyelemmel, idővel és valódi érdeklődéssel lehet megérteni, a változást pedig érdemes szakmai alapokon segíteni.

Pályám elején főként az atipikus fejlődésű – többek között ADHD-val élő, autizmus spektrumon elhelyezkedő, szociális érettségében elmaradó, részképességben korlátozott – gyermekek családjainak és intézményi környezetének nyújtottam támogatást.

Az évek során azonban egyre több szülővel találkoztam, akinek gyermeke átlagos fejlődésmenetet követett, mégis bizonytalanságot, kimerültséget vagy kétségbeesést éltek meg a szülői szerepükben. 

Ez megerősített abban, hogy nem diagnózis vagy besorolás alapján érdemes megközelíteni a családi nehézségeket, hanem abból kiindulva, hogyan élik meg a szülők a kapcsolatot önmagukkal, egymással, a gyermekükkel, és milyen belső feszültségek vagy kérdések jelennek meg.

Szívesen dolgozom olyan felnőttekkel is, akik általános önismereti munkára vágynak szülői szereptől teljesen függetlenül. Akár külső változás, akár belső keresés vagy elakadás mentén. 

Várom a gyermekeket és kamaszokat is, akiket - illetve akik szüleit - érzelmi, kapcsolati, orientációs vagy viselkedésbeli nehézség foglalkoztat, intézményi léttel kapcsolatos helyzetek, otthoni vagy általános problémák.

Kiemelten figyelek arra, hogy a hozzám érkezők megkapják a szükséges érzelmi támogatást és az ítélkezésmentes elfogadást valamint az illeszkedő szakmai tapasztalatot. 

Önmagunk tanulása

A reflektér pszichopedagógiai támogatást nyújtó vállalkozás, melynek fő tevékenységi köre a szülőtámogatás az önismeret fejlesztése és a családi kapcsolatok harmonizálása.

Szakmai hátteremről

Az ELTÉ-n 2010-ben végzett pszichopedagógusként dolgozom.

A pszichopedagógia a pszichológiai és pedagógiai tudás integrálásával olyan eszköztárat kínál, amely segít a pszichés, érzelmi, tanulási és kapcsolódási működés megértésében és fejlesztésében.

A pszichopedagógia határterület, amely jól illeszkedik helyzetekhez, ahol nincs szükség pszichoterápiára, de nagyon is van igény támogatásra és szakmai alapú segítségre. 

Akkor is segíthet, ha önmagával, családjával, párjával, gyermekével, környezetével kapcsolatban nehézségek nyomasztják, illetve ha gyermeke diagnózissal él és akkor is, tulajdonképpen "nincs semmi gond", mégis nehéz a szülői szerep, egy intézményválasztás, szakmai identitás kialakítása vagy egy kapcsolati kérdés.

A pszichopedagógia eszközökkel támogatást nyújtok:

  • gyerekeknek, kamaszoknak, akik érzelmi, viselkedéses vagy tanulási nehézségekkel küzdenek; diagnózissal vagy anélkül,

  • speciális nevelési igényű gyermekek szüleinek, például neurodiverz, autizmussal élő, részképességben korlátozottsággal élő, Down-szindrómával élő vagy egyéb okból eltérő fejlődésű gyerekek,

  • szülőknek, akik egyszerűen szeretnék jobban érteni gyermekük viselkedését, megtalálni a saját hangjukat a családban,

  • családoknak, ahol nincs kimondott probléma mégis nehezített jelen lenni egymásnak,

  • felnőtteknek, akik szeretnének önismereti munkába kezdeni, jobban érteni saját működésüket, kapcsolati mintáikat: önmagukkal és másokkal

  • pedagógus vagy segítő foglalkozású szakembereknek is, akik munkájukhoz keresnek mélyebb önreflexiót

A pszichopedagógiai munka alapja, hogy az önreflexió tanulható, az önismeret fejleszthető, és kialakítható egy mélyebb kapcsolat önmagunkkal és másokkal – ezek mentén valódi, tartós változások történhetnek az életünkben. Mindez fejlődéslélektani és pedagógiai tudásra, pszichológiai szemléletre, szociológiai tudásra és gyakorlati tapasztalatra épül. A folyamat nemcsak érzelmi támogatást nyújt, hanem rendszerszinten ért, elemez és célzottan fejleszt – különösen, ha az elakadások a tanulás, viselkedés vagy érzelmi fejlődés területén jelennek meg.

Munkámban én is támaszkodom a pszichoanalitikus gondolkodásra, a családterápiás szemléletre, valamint a játék- mozgás- és művészetterápiás eszköztárra. 20 éve folyamatosan képződöm egyéni és csoportos önismereti munkában, továbbképzések, szupervíziós csoportok keretein belül, családterápiában, művészetterápiában és pszichoanalitikusan orientált csoportvezetésben.

Szakmai- inspiráció & Együttműködés


Pszichopedagógiai munkámat hosszú távú tanulási folyamatok és szakmai kapcsolódások formálják – személyes együttműködések, szupervíziók, közös esetmunkák és elméleti hatások egyaránt. Vannak, akikkel jelenleg is aktív a szakmai kapcsolatom, mások szemlélete, írásai és tanításai folyamatosan kísérik a munkámat. Ezek a kapcsolódások biztosítják azt a szakmai tükröt, amely segít munkámat hitelesen és reflektáltan végezni.

A szakemberek, akinek a gondolkodása és munkássága – akár közvetlenül, akár közvetve – máig meghatározó számomra:

Dr. Tari Annamária – klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, pszichoanalitikus; szakterülete a pszichoanalízis és az onkopszichológia.
Dr. Komlósi Piroska – pszichológus, családterapeuta, szupervizor; a családterápia és a szupervízió területén aktív.
Dr. Barczy Magdolna – klinikai szakpszichológus, csoportanalitikus, család-pszichoterapeuta, szociálpszichológus, mediátor.
Dr. Terenyi Zoltán – pszichiáter, csoportanalitikus; a csoportanalízis területén tevékenykedik.
Dr. Milák Piroska – pszichiáter szakorvos, pszichoterapeuta; a Tündérhegyi Pszichoterápiás Osztály osztályvezető főorvosa.
Dr. Gráf Rózsa – gyógypedagógus, fejlődéslélektani szakember.
Dr. Zám Mária – tánc- és művészetterapeuta, tanár; évtizedek óta foglalkozik táncterápiával és művészetterápiával
Bánfalvi Csaba – szociológus; társadalmi folyamatok elemzésével foglalkozik.
Dr. Eigner Bernadett– játékterapeuta; gyermekekkel végzett terápiás munkára specializálódott.
Dr. Takács István – gyógypedagógus; a viselkedési, alkalmazkodási és teljesítményzavarok területén dolgozik.
Kollár Éva – gyermekpszichológus; gyermekek pszichés fejlődésével foglalkozik.
Deliága Éva – gyermekpszichológus; gyermekpszichológiai tanácsadással és terápiával foglalkozik.
Szemes Rita – logopédus; beszéd- és nyelvi fejlesztéssel foglalkozik.
Dr. Hardy Júlia – pszichiáter, pszichoterapeuta, pár- és családterapeuta; a pszichodráma és családterápia területén aktív.
Dr. Eörsi Dániel - Bálint csoport vezetőjeként
Dr. Hosszú Éva - csoportanalitikus szupervizor


Sigmund Freud – a pszichoanalízis megalapítója.

Anna Freud – gyermekpszichoanalitikus, a védekezési mechanizmusok első rendszerezője.

Otto Rank – Freud tanítványa, a születési trauma és az individuáció pszichodinamikai vizsgálatának úttörője.

Ferenczi Sándor – a korai traumák, empátia és terápiás kapcsolat érzékeny megközelítésének egyik első képviselője.

S. H. Foulkes – a csoportanalízis megalapítója, pszichoanalitikus és pszichiáter.

Irvin D. Yalom – egzisztenciális pszichiáter, a csoportpszichoterápia kiemelkedő alakja.

Donald W. Winnicott – gyermekpszichiáter, pszichoanalitikus; az "elég jó anya" elmélet megalkotója.

Melanie Klein – az objektumkapcsolat-elmélet megalapítója, a koragyermekkori pszichés folyamatok elemzője.

Nancy McWilliams – pszichoanalitikus, a pszichodinamikus diagnosztika és személyiségelmélet nemzetközileg elismert szerzője.

Jessica Benjamin – pszichoanalitikus, az interszubjektivitás, kölcsönösség és női szubjektum elemzője.

Thomas Fuchs – pszichiáter, filozófus; a test-tudat kapcsolatok, időészlelés és csoportdinamika kutatója.

Jean M. Twenge – pszichológus, a digitális kultúra és mentális egészség összefüggéseinek kutatója.

Amy Orben – pszichológus, a képernyőhasználat és az idegrendszeri fejlődés kapcsolatának kutatója.

A képeket biztosította: Pexels
Kamasz fotó: Kentaroo Tryman_1373269060@Getty Image
Gyermek fotó: GettyImage 
Az oldalt a Webnode működteti Sütik
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el